Co je to autogenní trénink a kdy by se neměl vykonávat?

02. 06. 2020
Osobní rozvoj Zdraví

Autogenní trénink

Jedná se o jednu z nejúspěšnějších a nejpopulárnějších relaxačních metod. Účinnost autogenního tréninku byla několikrát vědecky prokázána nejen pro lepší spánek a náladu, ale také pro zvládání stresu, zlepšení koncentrace a učení a lepší prožitek relaxace.

Je to metoda, při které se ocitneš v hlubokém stavu relaxace se samoobslužnými zprávami. Tyto zprávy se jmenují „auto-návrhy“.

Aby ses ale do takového stavu dostal, musíš se zcela uvolnit a zavřít oči, zatímco sedíš nebo ležíš. Jakmile to uděláš, soustředíš se na určité myšlenky, například: „Moje pravá noha je těžká.“ Tento pocit si musíš také vytvořit, to znamená, musí ti tvá pravá noha opravdu těžká připadat.

Pokud tě zajímá, jak přesně autogenní trénink funguje, můžeš si přečíst článek nebo si do vyhledávače na Googlu zadat: autogenní trénink youtube, existuje mnoho kvalitativních cvičení online.

Pokud máš jakékoli dotazy nebo si s něčím nevíš rady, obrať se na mě v 90 minutách online koučinku.

[:cs]happy zena[:]

Kdy by se autogenní trénink neměl vykonávat?

Provádí se pod odborným dohledem a neměl by se využívat při těžké fyzické a psychické nemoci, jakými jsou například:

  • Migréna
  • Epilepsie
  • Hypochondrie
  • Srdeční infarkt
  • Těžká deprese s fyzickou příčinou (například rakovina)
  • Psychózy, které mají fyzický základ (například schizofrenie)
  • Těžká obsedantně-kompulzivní porucha
  • Kardiovaskulární poruchy
  • A další

Schultzův autogenní trénink

Zakladatelem autogenního tréninku je berlínský neurolog a psychiatr Johann Heinrich Schultz. Svůj výzkum stavěl na zjištění německého výzkumníka mozku Oskara Vogta, který zkoumal hypnózu na konci 19. století.

V roce 1932 Schultz vyvinul autogenní trénink. Učinil tak, aby se dostal do hloubky uvolněného stavu člověka. Autogenní trénink pomáhá na již zmíněné problémy se spánkem, stres nebo lepší náladu.

O autorovi
Autor foto
Miroslav Hofmann

Creator, Inovátor, Podnikatel, Cestovatel, Tvůrce, Lídr, Rebel, Inspirující, Dárce, Bojovník, Svobodomyslný, Motivátor, Učitel, Bohatý, Gurmán, Badatel, Týmový hráč, Otec, Manžel, Investor.

Více o autorovi
Mohlo by Vás zajímat
Častá únava brzdí osobní rozvoj. Jak se s ní vypořádat?

Častá únava brzdí osobní rozvoj. Jak se s ní vypořádat?

27. 11. 2020

Do ničeho se ti nechce, chybí ti energie a často ztrácíš chuť cokoli dělat – to je častá únava. Dozvíš se, jak se s ní vypořádat.

Jak si zvýšit sebevědomí v práci i mimo ni

Jak si zvýšit sebevědomí v práci i mimo ni

20. 07. 2020

Úspěšní lidé často vyzařují sebevědomím a věří nejen sami sobě, ale i tomu, co dělají. V tomto článku se dozvíš, co je to sebevědomí, jak si zvýšit sebevědomí a jak ho mít v začátku podnikání.

Změna myšlení u úzkosti – už tě díky transformaci mysli nebudou ovládat

Změna myšlení u úzkosti – už tě díky transformaci mysli nebudou ovládat

13. 10. 2020

Úzkost je kombinace emocí zahrnující také strach. Díky změně myšlení tě už nikdy nebude ovládat.