Co je to autogenní trénink a kdy by se neměl vykonávat?

02. 06. 2020
Osobní rozvoj Zdraví

Autogenní trénink

Jedná se o jednu z nejúspěšnějších a nejpopulárnějších relaxačních metod. Účinnost autogenního tréninku byla několikrát vědecky prokázána nejen pro lepší spánek a náladu, ale také pro zvládání stresu, zlepšení koncentrace a učení a lepší prožitek relaxace.

Je to metoda, při které se ocitneš v hlubokém stavu relaxace se samoobslužnými zprávami. Tyto zprávy se jmenují „auto-návrhy“.

Aby ses ale do takového stavu dostal, musíš se zcela uvolnit a zavřít oči, zatímco sedíš nebo ležíš. Jakmile to uděláš, soustředíš se na určité myšlenky, například: „Moje pravá noha je těžká.“ Tento pocit si musíš také vytvořit, to znamená, musí ti tvá pravá noha opravdu těžká připadat.

Pokud tě zajímá, jak přesně autogenní trénink funguje, můžeš si přečíst článek nebo si do vyhledávače na Googlu zadat: autogenní trénink youtube, existuje mnoho kvalitativních cvičení online.

Pokud máš jakékoli dotazy nebo si s něčím nevíš rady, obrať se na mě na 20 minutách online koučinku zdarma.

[:cs]happy zena[:]

Kdy by se autogenní trénink neměl vykonávat?

Provádí se pod odborným dohledem a neměl by se využívat při těžké fyzické a psychické nemoci, jakými jsou například:

  • Migréna
  • Epilepsie
  • Hypochondrie
  • Srdeční infarkt
  • Těžká deprese s fyzickou příčinou (například rakovina)
  • Psychózy, které mají fyzický základ (například schizofrenie)
  • Těžká obsedantně-kompulzivní porucha
  • Kardiovaskulární poruchy
  • A další

Schultzův autogenní trénink

Zakladatelem autogenního tréninku je berlínský neurolog a psychiatr Johann Heinrich Schultz. Svůj výzkum stavěl na zjištění německého výzkumníka mozku Oskara Vogta, který zkoumal hypnózu na konci 19. století.

V roce 1932 Schultz vyvinul autogenní trénink. Učinil tak, aby se dostal do hloubky uvolněného stavu člověka. Autogenní trénink pomáhá na již zmíněné problémy se spánkem, stres nebo lepší náladu.

O autorovi
Autor foto
Miroslav Hofmann

Creator, Inovátor, Podnikatel, Cestovatel, Tvůrce, Lídr, Rebel, Inspirující, Dárce, Bojovník, Svobodomyslný, Motivátor, Učitel, Bohatý, Gurmán, Badatel, Týmový hráč, Otec, Manžel, Investor.

Více o autorovi
Mohlo by Vás zajímat
Dobrý spánek je důležitý pro tělo i mysl

Dobrý spánek je důležitý pro tělo i mysl

01. 09. 2020

Pokud si dopřáváš kvalitní hluboký spánek, tvé buňky se regenerují rychleji a zpomaluje se i proces stárnutí. Proto je dobrý spánek důležitý pro tělo i mysl.

Existuje dokonalá láska? Základem partnerského vztahu je tolerance

Existuje dokonalá láska? Základem partnerského vztahu je tolerance

25. 05. 2020

Říká se, že láska hory přenáší. Bez tolerance to ale nejde. Dozvíš se, jestli existuje dokonalá láska.

Osho meditace – Duchovní učitel Osho a jeho dynamická meditace

Osho meditace – Duchovní učitel Osho a jeho dynamická meditace

20. 05. 2020

Dynamická meditace je silný nástroj z řad Osho meditace, dosáhneš velkého uvolnění a pozitivní energie. 5 částí dynamické meditace Osho.