Co je to autogenní trénink a kdy by se neměl vykonávat?

02. 06. 2020
Osobní rozvoj Zdraví

Autogenní trénink

Jedná se o jednu z nejúspěšnějších a nejpopulárnějších relaxačních metod. Účinnost autogenního tréninku byla několikrát vědecky prokázána nejen pro lepší spánek a náladu, ale také pro zvládání stresu, zlepšení koncentrace a učení a lepší prožitek relaxace.

Je to metoda, při které se ocitneš v hlubokém stavu relaxace se samoobslužnými zprávami. Tyto zprávy se jmenují „auto-návrhy“.

Aby ses ale do takového stavu dostal, musíš se zcela uvolnit a zavřít oči, zatímco sedíš nebo ležíš. Jakmile to uděláš, soustředíš se na určité myšlenky, například: „Moje pravá noha je těžká.“ Tento pocit si musíš také vytvořit, to znamená, musí ti tvá pravá noha opravdu těžká připadat.

Pokud tě zajímá, jak přesně autogenní trénink funguje, můžeš si přečíst článek nebo si do vyhledávače na Googlu zadat: autogenní trénink youtube, existuje mnoho kvalitativních cvičení online.

Pokud máš jakékoli dotazy nebo si s něčím nevíš rady, obrať se na mě na 20 minutách online koučinku zdarma.

[:cs]happy zena[:]

Kdy by se autogenní trénink neměl vykonávat?

Provádí se pod odborným dohledem a neměl by se využívat při těžké fyzické a psychické nemoci, jakými jsou například:

  • Migréna
  • Epilepsie
  • Hypochondrie
  • Srdeční infarkt
  • Těžká deprese s fyzickou příčinou (například rakovina)
  • Psychózy, které mají fyzický základ (například schizofrenie)
  • Těžká obsedantně-kompulzivní porucha
  • Kardiovaskulární poruchy
  • A další

Schultzův autogenní trénink

Zakladatelem autogenního tréninku je berlínský neurolog a psychiatr Johann Heinrich Schultz. Svůj výzkum stavěl na zjištění německého výzkumníka mozku Oskara Vogta, který zkoumal hypnózu na konci 19. století.

V roce 1932 Schultz vyvinul autogenní trénink. Učinil tak, aby se dostal do hloubky uvolněného stavu člověka. Autogenní trénink pomáhá na již zmíněné problémy se spánkem, stres nebo lepší náladu.

O autorovi
Autor foto
Miroslav Hofmann

Creator, Inovátor, Podnikatel, Cestovatel, Tvůrce, Lídr, Rebel, Inspirující, Dárce, Bojovník, Svobodomyslný, Motivátor, Učitel, Bohatý, Gurmán, Badatel, Týmový hráč, Otec, Manžel, Investor.

Více o autorovi
Mohlo by Vás zajímat
Osho meditace – Kroky dynamické meditace

Osho meditace – Kroky dynamické meditace

28. 05. 2020

Osho dynamická meditace je způsob, díky kterému dosáhneš velkého uvolnění a pozitivní energie. Zkušenosti z Indie a možnost zkrácené verze...

Poruchy spánku – dělení a dopady na lidskou psychiku

Poruchy spánku – dělení a dopady na lidskou psychiku

14. 09. 2020

Poruchy spánku se často objevují při vysokém životním tempu. Jak poruchy spánku dělíme a jaké mají dopady na lidskou psychiku?

Deprese po rozchodu – kde hledat příčinu a jak se jich zbavit

Deprese po rozchodu – kde hledat příčinu a jak se jich zbavit

06. 05. 2020

Všichni toužíme po jistotě, lásce a partnerské opoře. Deprese po rozchodu je bestie! Změň prostředí...