Nezaměstnanost v ČR
Podle Ministerstva práce a sociálních věcí nezaměstnanost v České republice vzrostla na 3,4%. Spousta lidí se však ještě nepřihlásila na úřad práce.
Nezaměstnanost v ČR stoupá kvůli dopadům šíření koronaviru, který nutí firmy propouštět své zaměstnance. Ekonomové odhadují, že by nezaměstnanost v následujících měsících mohla stoupnout až k 10%.
Motivace zaměstnanců k udržení si práce je proto obrovská. Nikdo nechce v době nejistoty a krize přijít o práci, i kdyby měli pracovat na částečný úvazek. A volných pracovních míst stále ubývá.
Nezaměstnanost v USA
Nezaměstnanost v USA kvůli koronaviru nebezpečně stoupá. Za tři týdny podle amerického serveru Business Insider zažádalo o dávky v nezaměstnanosti celkem 16,8 milionů američanů. Počítá se s tím, že by se nezaměstnanost mohla vyšplhat až na 32%. Což by bylo horší číslo, než při krizi ve 30. letech. Nyní bylo propuštěno více než 10% amerických pracovníků.
Aktuální krize a jak ji přežít s COVID – 19
Současná krize okolo pandemie viru COVID – 19 zasáhla téměř každého z nás. Díky ní musela spousta firem omezit nebo zcela přerušit svou činnost, hodně lidí přišlo o práci nebo se museli přesunout na home office, který ne každý zvládá, apod.
Z profesionálního hlediska se musí změnit přístup firem. Pokud podnikáš a řešíš jaké v této situaci přijmout změny, mohu ti s tím pomoci, stačí si zabookovat 90 minut online koučinku.
Je nesmírně důležité, aby ses rychle přizpůsobil novým podmínkám, které s krizí přicházejí. Nyní musíš o marketingu přemýšlet zcela jinak. Uvědom si, co je důležité udělat pro zmírnění současných problémů a jak jednat, abys minimalizoval veškeré ztráty.
Zaměř se na to, co bude mít obrovský dopad na pověst tvé firmy – jak přistupuješ v rámci tvé firmy ke koronavirové situaci. Byl jsi nucen propouštět zaměstnance? Nabídl jsi zaměstnancům kompenzaci, dohodu? Jak probíhá komunikaci s obchodními partnery?
Jak by ses měl v této situaci zachovat?
- Zaměř se na to, co momentálně řeší okamžité potřeby lidí v této krizi a co je uklidňuje
- Vyhni se čemukoliv, co by vypadalo tak, že se z krize snažíš jakkoliv těžit
- Pečlivě sleduj vývoj trhu v našich i globálních měřítkách
- Přemýšlej nad způsoby, jakými může tvá firma pomoci
Zmíněné tipy ti pomohou minimalizovat dopad současné krize na tvou firmu. Zároveň měj stále na paměti, že každá krize jednou skončí. Musíš být připraven se vrátit v plné síle. Pokud víš, že je to přesně to, co chceš a s čím chceš pomoci a potřebuješ mentálně podpořit, zabookuj si termín a potkáme se na 90 minutách online koučinku.
Creator, Inovátor, Podnikatel, Cestovatel, Tvůrce, Lídr, Rebel, Inspirující, Dárce, Bojovník, Svobodomyslný, Motivátor, Učitel, Bohatý, Gurmán, Badatel, Týmový hráč, Otec, Manžel, Investor.
Více o autorovi