Osho meditace – Kroky dynamické meditace

28. 05. 2020
Osobní rozvoj Zdraví

Dynamická meditace

Dynamickou meditaci vymyslel Osho, velmi známý duchovní učitel původem z Indie. Je pro aktivní lidi, kteří v sobě mají hodně neklidu, potlačují negativní emoce nebo trpí depresemi nebo negativním stresem. Dynamika zkrátka znamená dostat ven své emoce.

U dynamické meditace je velmi důležité, aby se člověk plně uvolnil a každý krok dělal naplno. Aby kompletně vydal svou energii.

5 kroků dynamické meditace

Při praktikování všech pěti kroků možná budeš mít pocit, že už nemůžeš, že ti to bere hodně síly a že jsi vyčerpaný. Dané fáze jsou na sebe ale tak dobře navázané, a u posledni části si odpočineš. Čím víc síly do toho dáš, tím víc ti to pomůže.

Ovšem, pokud jsi úplný začátečník a opravdu ti délka jednotlivých kroků přijde moc, můžeš si je ze začátku nastavit na kratší dobu. Místo 10 minut dej 5 minut, místo 15 minut 10 minut. Tady odkaz na video…

Také je důležité, aby sis našel klidné místo, kde se budeš moci plně uvolnit a zároveň tě nikdo nebude rušit. Takže pokud bydlíš v panelovém nebo bytovém domě a nemůžeš skákat nebo křičet naplno, vezmi si sluchátka a jdi do lesa nebo na louku.

  1. Chaotický dech

Doba trvání: 10 minut (můžeš zkrátit na 5 minut)

Dýchej nosem, rychle, chaoticky, nepravidelně a pořádně. K podpoře dechu můžeš využít celé své tělo. První část je o tom rozproudit co nejvíce potlačené energie a rozhýbat zdržované pocity, které zatěžují tvé tělo.

  1. Katarze

Doba trvání: 10 minut (můžeš zkrátit na 5 minut)

Zde je to o vyjádření emocí z první části. Buď aktivní, pohybuj se, tanči, křič, skákej, klidně přeháněj, můžeš plakat, mlátit sebou o zem, cokoli, co tvé tělo chce. Dostaň ty emoce ven. Pokud chceš vyjádřit hněv, můžeš bušit třeba do polštáře.

  1. Skákání s „hu“

Doba trvání: 10 minut (můžeš zkrátit na 5 minut)

Dej ruce vzhůru a skákej. Při dopadení na chodidla zvolej mantru „Hu“ hlubokým hlasem, který vychází z tvého podbříšku. Měj uvolněná kolena a jdi do toho naplno.

  1. STOP

Doba trvání: 15 minut (můžeš zkrátit na 10 minut)

Jakmile uslyšíš slovo STOP, zcela se zastav, zamrzni a nehýbej se. Zůstaň tak, jak právě jsi. Pozoruj a vnímej své myšlenky, pocity, zvuky a obrazy. Nic neodmítej a vše přijímej.

  1. Tanec

Doba trvání: 15 minut (můžeš zkrátit na 10 minut)

Podívej se do svého nitra, zaposlouchej se, jak se tvé tělo snaží vyjádřit skrze tanec. A tanči!

S postupem ti klidně pomohu nebo poradím v 90 minutách online koučinku.

[:cs]Miro a osho meditace[:]

Osho meditace a já 

Osho meditace byla jedna z prvních meditací, kterou jsem vyzkoušel, když jsem byl v Indii. Poté jsem kvůli ní dvakrát letěl až přímo do Ášramu, kde jsem žil 10 dní a meditoval. Vyzkoušel jsem několik různých Osho meditací, ale dynamická meditace je má oblíbená.

Poté jsem se Osho meditací zúčastňoval i v Evropě. Bylo období, kdy jsem přizpůsoboval svůj čas meditacím. Vstával jsem brzy ráno a jel jsem přes celé město na jeho druhý konec, aby se mohl meditace účastnit.

Měl jsem období, kdy jsem emocionálně zcela vyhořel. Určitě jsi o syndromu vyhoření slyšel, nebo ho možná sám znáš. V té době mi Osho meditace pomohly neskutečným způsobem. Proto pro mě mají takový význam.

O autorovi
Autor foto
Miroslav Hofmann

Creator, Inovátor, Podnikatel, Cestovatel, Tvůrce, Lídr, Rebel, Inspirující, Dárce, Bojovník, Svobodomyslný, Motivátor, Učitel, Bohatý, Gurmán, Badatel, Týmový hráč, Otec, Manžel, Investor.

Více o autorovi
Mohlo by Vás zajímat
Zaručené rady jak překonat negativní emoce a myšlenky

Zaručené rady jak překonat negativní emoce a myšlenky

11. 05. 2020

Negativní emoce a myšlenky se vrací pravidelně zpátky a s každým návratem jsou silnější. Každého z nás občas trápí. Jak překonat negativní emoce a myšlenky?

Chronická únava může mít destruktivní dopady na kvalitu života

Chronická únava může mít destruktivní dopady na kvalitu života

10. 12. 2020

Chronická únava, bolesti hlavy nebo špatné soustředění. Dopady neřešené chronické únavy na kvalitu života mohou být obrovské.

Co je to autogenní trénink a kdy by se neměl vykonávat?

Co je to autogenní trénink a kdy by se neměl vykonávat?

02. 06. 2020

Autogenní trénink je jedna z nejúspěšnějších relaxačních metod. Díky pravidelnému autogennímu tréninku můžeš dosáhnout pozitivních zdravotních výsledků.