Co je motivace a proč je v životě důležitá

31. 07. 2020
Osobní rozvoj Zdraví

Co je motivace

Motivace jsou psychické hybné síly, které uvádí do pohybu lidské chování nebo nějakou činnost. Dává lidskému chování účel a směr. Je to hnací síla, která vede člověka k uspokojení nenaplněných potřeb. Nevzniká však sama od sebe. Jejím zdrojem je motiv, který můžeme popsat jako určitou tendenci zlepšit nevyvážený vnitřní stav.

Hodně významných psychologů zkoumalo motivaci blíže a tak vzniklo několik teorií, které na motivaci nahlížejí z různých úhlů pohledu. Mezi nejznámější teorie motivace patří Maslowova hierarchie potřeb. Abraham Maslow, autor této teorie, definoval 5 základních lidských potřeb a vytvořil tak pyramidu podle jejich důležitosti. Teprve po jejich naplnění usiluje člověk k uspokojení dalších potřeb a stoupá až na vrchol pyramidy.

Vnitřní motivace může být pozitivní i negativní. Pozitivní motivace vzniká prostřednictvím něčeho pozitivního. Něčeho, co je ti příjemné a máš z toho radost. V pozitivní motivaci na tebe čeká odměna za odvedený výkon.

negativní motivací se často pojí strach. Strach tě totiž nutí do akce. Ať už se jedná o neodevzdání bakalářské práce, což bude mít za následek nezískání titulu nebo v rovině samotného přežití.

Pokud máš k motivaci jakékoliv dotazy, neváhej mě kontaktovat a zabookuj si termín na 20 minutách online koučinku zdarma.

[:cs]motivace pri sportu[:]

Proč je motivace důležitá

Motivace zvyšuje efektivitu a produktivitu. Proto je v našich životech důležitá. Například motivace k práci je velmi podstatná, díky ní si zvyšujeme pracovní tempo.  A vysoké pracovní tempo je pak náležitě odměněno bonusy nebo hezkou výplatou. Motivace se přímo odráží ve výsledcích. A ty chce mít každý co nejlepší.

[:cs]Jak se motivovat ke cvičení[:]

Jak se motivovat ke cvičení

Nástrojů k motivaci je opravdu hodně. Pokud je správně aplikuješ, dosahuješ pozitivního výkonu poměrně brzy. To platí i pro motivaci u cvičení. A je jedno, zda máš za cíl  , zpevnit tělo nebo cvičit pro duševní zdraví.

Zde je pár tipů jak se motivovat ke cvičení:

  • Písemné nebo ústní pochvaly – důležité je načasování. Několik dní cvičíš a pracuješ na sobě? Super, pochval se! Zároveň budeš vědět, že tě ocení nebo pochválí i tví známí či partner
  • Vidina cílu – nic nemotivuje více, než vidina konkrétního cílu. Představ si své tělo nebo svou mysl po tom, co budeš pravidelně cvičit
  • Sociální sítě – mrkni na lidi, kteří cvičí a na nichž jsou vidět výsledky. Chceš vypadat jako oni? Super, tak začni cvičit! Pak se budeš moct na sociálních sítích pochlubit i svou fotkou
  • Pocit – zapamatuj si ten pocit ze cvičení a chtěj ho zažít znovu
  • Odměna – dopřej si nějakou odměnu za skvěle podaný výkon
  • Veď si deník o cvičení – budeš si do něj chtít pravidelně zapisovat své pokroky

Proklik na článek Jak se motivovat k hubnutí

O autorovi
Autor foto
Miroslav Hofmann

Creator, Inovátor, Podnikatel, Cestovatel, Tvůrce, Lídr, Rebel, Inspirující, Dárce, Bojovník, Svobodomyslný, Motivátor, Učitel, Bohatý, Gurmán, Badatel, Týmový hráč, Otec, Manžel, Investor.

Více o autorovi
Mohlo by Vás zajímat
Léčba hypnózou může efektivně zbavit mysl traumat a strachu

Léčba hypnózou může efektivně zbavit mysl traumat a strachu

10. 08. 2020

Existují zážitky, které se nám vryjí do paměti a neustále se vracejí, jako ta nejhorší noční můra. Léčba hypnózou může být řešením, jak se zbavit traumat i strachu z těchto zážitků.

Jak si zvýšit sebevědomí v práci i mimo ni

Jak si zvýšit sebevědomí v práci i mimo ni

20. 07. 2020

Úspěšní lidé často vyzařují sebevědomím a věří nejen sami sobě, ale i tomu, co dělají. V tomto článku se dozvíš, co je to sebevědomí, jak si zvýšit sebevědomí a jak ho mít v začátku podnikání.

Osho meditace – Kroky dynamické meditace

Osho meditace – Kroky dynamické meditace

28. 05. 2020

Osho dynamická meditace je způsob, díky kterému dosáhneš velkého uvolnění a pozitivní energie. Zkušenosti z Indie a možnost zkrácené verze...